Drömmar

Jag och Josefin var i en stor taxfree liknande affär, vi var på bottenplan och letade och letade efter någonting att köpa tillslut förstod vi att det vi sökte kanske fanns en våning upp.
Vi virrade runt ett tag till och hittade tillsist en hiss. Hissen var av gammal mögligt träslag botten var en gammal bucklig masonitskiva som det blivit massa hål i. Hissen hängde i ihoptvinnade lianer och sidoväggarna var i korgliknande matarial. Hissen hade alltså inte något tak utan bara ett "staket" runt om. Under hissen var det ett mörkt bottenlöst hål, runt omkring så var marken i sten.
Vi klev på den vinglande hissen jag gick på först. Jag greps av panik bitar från golvet föll ner i mörkret och hissen dinglade i knarrande lianer. Josefin var koollugn och bara ryckta på axlarna. Jag försökte ta mig av hissen jag gick till kanten och satte fötterna på utsidan av hissen höll mig fast i lianerna och försökte nå marken för att kunna ta mig av. Det gick inte hissen vinglade och jag nådde inte marken. Josefin vaknade till greps av panik hon grep tag i mig och klättrade upp på min rygg hissen vinglade ännu mer. Ett butiksbiträde kom hon skrek hon sa nej, nej, nej vad gör ni? och hon hoppade på hissen. Jag hörde henne skrika och prata men stängde allt ljud ute, jag ville bara konsentrera mig på att nå kanten. Tanten försökte ta sig av hissen igen men i samma stund som hon hoppar mot kanten vinglar Josefin till på min rygg vi tappar balansen och hissen gungar till, tanten ramlar ner i mörkret med ett skrik!
Vi forstatte att vingla, jag når inte kanten, - Josefin, vi måste gå av en i taget det går inte du måste släppa mig! Josefin gick sakta av min rygg hon skriker av panik är nästan tokig. Tillslut fick jag tag i marken, jag kom av hissen jag hjälpte Josefin vi tog oss över vi kom av hissen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0