Mamma

Jag har ett väldigt starkt barndomsminne.

Jag och min lillasyster Andrea bodde ensamma med min mamma ett tag efter mammas och pappas skillsmässa, jag var kanske 6-7 år. Vi hade en barnvakt då världens bästa barnvakt Eleni.
Det var en vanlig kväll mamma var på jobbet, hon jobbade på Algon. Eleni var hemma med mig och Andrea det var mörkt och lite kallt ute mamma skulle snart komma hem, vi satt i soffan i vardagsrummet och tittade på tv. plötsligt öppnas dörren och mamma kom hem. Jag och Andrea tokspringer mot dörren in i mammas famn, hennes jackan var lite kall mot kinden och mot mina bara armar. Jag var så glad att hon äntligen var hemma ett lugn av trygghet och kärlek fyllde hela min kropp. Nu var hon hemma mitt liv mitt allt min mamma. 


Kommentarer
Postat av: bosse

fint! <3

2010-03-02 @ 23:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0